فیلم و عکس | درباره ما | تماس با ما | تعرفه تبلیغات

دکتر مهدی فلاح : اقتصاد مقاومتی، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد

دکتر مهدی فلاح شنبه عصر در دیدار با جمعی از فعالان عرصه کشاورزی در کوچصفهان گفت : در حال حاضر مهمترین حوزه ای که باید روی آن تمرکز شود، حوزه اقتصادی است.همه ما میخواهیم کشورمان،استانمان و شهرمان پیشرفت کند.اگر کشوری بهترین سیستم دفاعی موشکی را داشته باشد ولی اقتصادش ضعیف باشد، روبه ضعیف شدن پیش میرود مثل شوروی سابق که قدرت نظامی و فضانوردی اش به دلیل آنکه اقتصادش ضعیف شد ، فرو پاشید.
پس آنچه در کشور ما مهم است و باید به آن رسیدگی شود، حوزه اقتصادی است.
وی در خصوص راهکار اقتصادی اظهار داشت : راهکار مهم در زمینه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است که حضرت آقا بیش از یک دهه است که به این مطلب اشاره می کنند.
اقتصاد مقاومتی یعنی تولید داخلی بیشتر و عدم تکیه به واردات و باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم اقتصاد مقاومتی مدیر جهادی نیاز دارد ، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد.
این فعال فرهنگی درباره فرصت های سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: به اذهان همگان کشاورزی بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در گیلان است.دومین تولید کننده برنج کشور گیلان است و ۳۰ درصد مردم آن به طور مستقیم با کشاورزی درگیر هستند و باید از این فرصت استفاده کرد تا استان متحول شود.
دکتر فلاح منظور از کشاورزی را کشاورزی مکانیزه دانسته و گفت: تنها راه نجات رهایی از چالش های کشاورزی در گیلان ، عبور از کشاورزی سنتی است و رسیدن به کشاورزی مکانیزه است.

دکتر مهدی فلاح : اقتصاد مقاومتی، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد


وی در خصوص کارهایی که باید انجام شود تا به کشاورزی مکانیزه رسید،افزود : داشتن یک برنامه مدون در زمینه کشاورزی گام نخست است. لایروبی رودخانه و جلوگیری از برداشتهای بی رویه شن از رودخانه و کار کردن روی نژادهای برنج از جمله مسایل مهم و قابل پرداختن در عرصه کشاورزی درگیلان است.
دکتر مهدی فلاح گفت: اگر کسب و کار در روستا تعطیل شود ، حاشیه نشینی در شهرها زیاد می شود و هزینه های بیشتری به مدیریت شهری تحمیل می شود پس با داشتن برنامه مدون در کشاورزی ، زمین ها دارای شناسنامه شده و کشاورز و خانواده آن بیمه درمانی شده و کشاورز بعد از ۳۰ سال از مزایای تامین اجتماعی با کیفیت مطلوب بهره خواهد برد و مهمتر از همه امید به زندگی پویایی در زندگی روستایی می آفریند.
دکتر فلاح در پایان در زمینه ظرفیتهای اشتغال در استان گفت: گیلان به غیر از کشاورزی برنج می تواند در زمینه کرم ابریشم ، پرورش ماهیان خاویاری، گردشگری و گردشگری سلامت حرف های زیادی داشته باشد و میتوان بر تک تک مسائل ذکر شده، با دارا بودن جوانان مستعد و فعال ، سرمایه گذاری کرد.
وی در پایان افزود:استان ما دارای یک بسته کامل برای پیشرفت است،بیاییم با هم از این بسته برای پیشرفت استفاده کرده و برق امید را در مردم زنده کنیم .

دکتر مهدی فلاح : اقتصاد مقاومتی، مدیر پشت میزنشین نمی خواهد

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان